2015. október 3., szombat

Hilde Ostby: A vágyakozás enciklopédiája

Nagyon vártam ezt a könyvet. Nem szoktam a fülszöveget használni, de most másképp nem tudom leírni mire is vártam.

 "A vágyakozás enciklopédiája izgalmas, okos és sokrétű regény a szerelem természetéről és történetéről. A főhős, Liv Vestby elhatározza, hogy könyvet ír arról, hogy létezik szerelem első látásra, és az A-tól Z-ig terjedő szócikkeiben feldolgozza a világtörténelem leghíresebb szerelmeseinek történeteit."

Ki ne szeretné elolvasni  egyetlen regényben a történelem leghíresebb szerelemi sztorijait, mellé pluszban még egy szerelmet?
Ezért is volt csalódás a könyv, mert inkább elferdítve, kifigurázva jelennek meg ezek a szerelmek, néhol már-már hajmeresztően. A borító csodaszép és én azt reméltem a külcsín és a belbecs majd harmonizál egymással. Ehelyett meghökkentő és kiábrándító történeteket olvashatunk.

Például Dante és Betarice szerelme:

"A szép Beatrice már akkor elvesztette Dante kegyeiért vívott harcát, amikor az még el sem kezdődött... Miután heteken át hevesen és folyamatosan maszturbált, ujjai kisebesedtek, s végül folyadékhiány és alultápláltság következtében, alig huszonöt évesen meghalt."

Rég fogtam mellé ennyire egy könyvvel. Kár érte.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése