2016. június 23., csütörtök

Két könyvről röviden

Nicola Yoon: Minden minden

Minden jónak tűnt, a cuki borító és a fülszöveg is, igazi kis különc történtet-gondoltam én.
Egyrészt azt kaptam a könyvtől amit vártam.

Egy különös betegséggel küzdő lányt, aki tulajdonképpen egész jól elvan a saját kis elzárt világában. Anyukája aki orvos, és ápolója Clara lelkiismeretesen vigyázzák a lány minden lépését. Otthonuk bejárati ajtaját légzsilip védi.
Ahogy lenni szokott a különc lány szerelembe esik, az áldozat az új szomszéd fiú.
Maddy és Olly kis lépésekkel közeledik egymáshoz, de egyszer csak már kevés lesz az ablakban állva mutogatás a chat és a vágyakozás...
Olly iránt érzett szerelme Maddy-t vakmerő tettekre késztetik.

Szóval a történet második fele számomra már mese volt habbal. Főleg úgy, hogy idő előtt rájöttem a csavarra...
Ami viszont szuper volt, az maga Maddy személyisége, a sok rajz, e-mail, kórlap meg egyebek amik különlegessé teszik a könyvet. Humort sem mellőzi a könyv amiért plusz pont jár.
(Egy kicsit szerintem leállhatnának a szerzők a különc főszereplős betegeskedő karakterekkel mert már túl sokat termeltek ezekből mostanában.)

Így összesen 4 cseresznyét tudott teljesíteni az 5-ből!!

Agnes Ledig: Egy lépés a boldogság

Bajban vagyok ezzel a könyvvel, mert az első felét szinte egyben befaltam. Klassz karakterek találkoznak, egy kiábrándult de vagány fiatal lány, egy gazdag, rettentő nagy szívvel megáldott idősebb férfi, egy gyászoló orvos. És egy kisfiú.
A sors összehozza őket, bár nem is különbözhetnének jobban egymástól mégis úgy alakul, hogy együtt nyaralnak.
Julie aki kisfiával tulajdonképpen "megnyeri" a nyaralást semmivel sem tartozik Paulnak, aki csak boldoggá szeretné tenni a kétszemélyes kis családot. A csapat tagja még Jerome, aki orvos, de ettől függetlenül van padlón.

Szóval a könyv első fele nagyon klassz volt, hihető volt a történet, kis hétköznapi csoda satöbbi.
A történet második részével viszont nem haladtam, el lett aprózva, és ráadásul borítékolható volt a befejezés.
Nagyon szelíd, szép nyelvezettel íródott könyv, talán az igazi mélység hiányzott számomra.
Valahogy a nagy gondok és a tragédiák ellenére sem éreztem, hogy valóban alámerültünk volna a lélek bugyraiban. Maradtunk a felszínen, és csak a szép szavakkal játszottunk.

Értékelés:
A könyv eső fele 4,9 utazós cseresznye az 5-ből, a második fele 3 felizgatott cseresznye az 5-ből!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése