2016. április 2., szombat

Zoe Sugg: Girl Online

Zoe  Sugg azaz Zoella aztán tényleg a mai kor gyermeke. Videoblogger, több millióan követik Instagram, Twitter, és  Facebook- oldalát. 2009-óta követhetik őt a rajongók, a saját YuoTube-csatornáján ahol smink és egyéb szépségtanácsadással segíti nőtársait.
És akkor még itt ez a könyv is, amit azért írt, hogy segítsen a kortársainak megküzdenie szorongásaikkal, félelmeikkel. Egyszóval mindennel a fiatalokat érintheti.
(Bár nem ismertem Zoella munkásságát, úgy döntöttem a könyv elolvasása előtt nem keresek rá, pártatlanul szerettem volna véleményezni a könyvet, ami rossz nyelvek szerint nem csak az ő keze munkáját dicséri.)

A könyv főszereplője Penny. Aki kicsit nehezen botladozik az élet aszfaltján. Bár van egy igazi, és nagyon klassz barátja Elli, azért vannak olyan csajos dolgok amiket mással is szívesen megosztana.
Így születik meg GirlOnline aki bátran beszél a érzéseiről, szorongásairól, a fiúkról, arctalanul az interneten blog formájában.

Nekem a történet eleje nagyon tetszett, egy pánikbeteg lány kiírja magából a félelmeit, őszinte lehet magához, meg meri nevezni mitől retteg. Minden tini próbál laza lenni, de igazából olyan dolgok pörögnek a fejükben, hogy szerethető vagyok-e, elfogadnak -e engem a társaim stb.
Penny ráadásul annyira félszeg, hogy lépten-nyomon kínos helyzetekbe kerül. Ezeket a helyzeteket a környezete kárörvendéssel figyeli, a blogján azonban sok bátorítást és vigasztaló szavakat kap.
Egy újabb kínos helyzet azonban teljesen padlóra küldi Penny-t.
A Brit lány utolsó szalmaszála egy New Yorki út. Szülei esküvői rendezvényes cége munkát kap, egy igazi karácsonyi esküvőt kell megszervezni.
Penny él a lehetőséggel, hogy elvonuljon a világ elől.

Ami New Yorkban történik nekem túlságosan csillámporos volt már. Persze itt is voltak nagy drámák, de valahogy sejteni lehetett, hogy Penny mindenért kárpótolva lesz.
Ahhoz képest, hogy a szerző huszonöt éves, szerintem túlságosan kislányosra vette Penny figuráját, aki tizenhat éves, a fiú akivel megismerkedik tizennyolc. Mégis mintha két tizenhárom-tizennégy éves első tapogatózásairól olvastam volna.
Ha kicsit hagyom magát  a sztorit és kizárólag a történet üzenetére figyelek, akkor  értem én, hogy Zoella szerette volna megmutatni, hogy milyen is az ha valakit nem ismerünk csak feltételezünk róla dolgokat. Az internet világa pillanatok alatt felemelhet és le is taszíthat a mélybe. Egy percben még sztár vagy, aztán maga a sátán.Zoella aki maga is az online világban él teljesen azonosulni tudott a szereplőivel, kicsit talán kiírva magából azt is, hogy személy szerint ő mennyi támadásnak, kritikának van kitéve nap mint nap.


Ha engem kérdeztek Zoella igazi kaméleon, ugyanis a YouTube csatornáját megnéztem, és hát minden nap kicsit másképp néz ki, ami egyszerre izgalmas, és szerintem kicsit fárasztó is lehet naponta megújulni.
Kétségtelenül sikeres nő lett, de neki is megvannak a maga gondjai, bevallása szerint minden héten terapeutához jár. A könyvnek készül a folytatása Girl Online Turné címmel.

Értékelés:
4 népszerű cseresznye az 5-ből!!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése