2014. március 24., hétfő

Helena Silence: Enigma


Nem voltak elvárásaim a könyvvel kapcsolatban, úgy voltam vele ha nem tetszik félbe hagyom és kész. De ahogy elkezdtem olvasni éreztem, hogy nagyon gyorsan a végére fogok érni. A szerző stílusa nagyon tetszik, gördülékeny, egy percnyi unalmas rész sincs a könyvben. Na meg az is szerepet játszott a szkeptikus voltam, hogy nagyon nehéz már szelektálni ebben a  műfajban.

Lena egy heti rémálmom sorozat után megtudja, hogy szülei meghaltak. Az álmai tulajdonképpen látomások voltak szülei utolsó perceiről. Lena ugyanis Érző.  Én ezt a képességet simán elfogadtam, biztosan előfordult már sokakkal,hogy egy szerettükre gondolva megcsörren a telefon, vagy megéreznek bizonyos eseményeket. Ez a képessége is Lenának, csak kicsit felturbózva. Kiskorában apja egy eset után úgy gondolja Lenának titkolni kell ezt, és el kell nyomnia magában. A család felmenői között ez a képesség átoknak tűnt, mintsem áldásnak, sokan a józan eszükkel fizettek a képességükért. Meglepően olvasmányos volt, és ez az Érző dolog is jól el lett adva. Tetszett, hogy a szerző a hátteret, Lena családját, a múltat is szépen kidolgozta, összehangolta. 
Lena apja testvéréhez kerül, akit egyáltalán nem ismer, lévén egy családi viszály miatt nem tartották egymással a kapcsolatot.
Lenának nemcsak egy nagybácsit, de egy új környezetet, barátokat na és a fel frissített tudását is szoknia kell.

Már az elején úgy éreztem, hogy oké, minden el lett mesélve, minden megtörtént, mi jöhet még?? És szerencsére mindig történet valami, mindig jött egy új adalék a történetben ami tovább vitte, megmentve attól az olvasót, hogy ugyan azt a csontot rágjuk a könyv végéig.
Érezni lehetett, hogy egy jól átgondolt, megtervezett történet lett papírra vetve, nem egy kósza ötlet amit minél hamarabb könyv formában szeretett volna látni a szerző.

Az egyetlen klisé talán a szomszéd über szuper szomszéd srác és persze a kettejük szerelme. De még ezt is elviseltem, mert Lena és barátnője is, sőt az összes szereplő remekül lett kitalálva.
Remek beszólások, humor is van a könyvben, ami egyáltalán nem volt erőltetett.


Kicsit meg is lepődtem, hogy ez nem sorozat?? Le lett zárva meg minden, nekem ez manapság már plusz pontnak számít.

A borító is nagyon szép lett, egyszerű, a szó jó értelmében. Kicsit unalmas mostanában, hogy minden Ya és nem YA könyv elejére szép és kevésbé szép, fiúk és lányok kerülnek.

Értékelés:
4 emlékezetes cseresznye a 5-ből!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése