2013. november 2., szombat

Natalie Babbitt: Örök kaland


Ez egy igazán különleges könyv, nemcsak a téma miatt. 1975-ben íródott, méghozzá fantasy műfajban!!

Tartottam tőle, hogy a rövidke történet összecsapott lesz,  és nem fog tetszeni. De a szerző olyan izgalmas kis világba repített, hogy addig le nem tettem amíg a végére nem jártam Winnie Frost történetének, aki egy unatkozó, bár nagyon kedves kislány, aki gazdag családjával egy elhagyatott birtokon él. 

Egy nap különös kalandba csöppen, a Tucker család jóvoltából, akik már túl régen élnek ahhoz, hogy igaz legyen.

A Tuck család élete, majd' két napra összefonódik Winniével, aki sokat tanul tőlük, és közben hirtelen felnőtt lesz belőle. Rengeteg kérdés feszíti a kislányt, amikre vagy választ kap, vagy maga jön rá.
Az örök élet titka, és az, hogy esetleg ebben szabad választásunk lehet, varázslatosnak tűnik.

A történet, a rövidsége ellenére, nagyon jól beosztotta az "erejét". Minden a helyén van a könyvben, és a vége különösen izgalmas.
 Bár én nem értettem egyet Winnie döntésével mégsem tudok mást mondani, csak, hogy tökéletes kis könyv született meg 1975-ben, és milyen szerencse, hogy  úgy tűnik, a könyveknek örök életük van.


Értékelés: 5 örökké érő cseresznye az 5-ből!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése