2013. október 17., csütörtök

Jean Webster : Nyakigláb Apó


A Kedves Ellenségem után mindenképpen szerettem volna még olvasni a szerzőtől, és sokan ezt ajánlották, mondván ugyan olyan fantasztikus, na meg tulajdonképpen előzménye a másik könyvnek.

Cseppet sem csalódtam, sőt, teljesen belehabarodtam a szerző stílusába, olyan bája van mindkét könyvnek, hogy az ember vigyorogva olvassa végig , a rajzoknál meg simán fetreng a röhögéstől. Szerintem nemcsak az életben, de a könyveknél is fontos a humor. 

 Jerusha Abbbot, könnyítve Judy, a John Grier otthon lakója. Szerencsére Judy nem sok időt tölt a zord falak között, mivel már tizennégy évesen el kell hagynia a nevelő intézetet, de szerencsére nem kell szobalánynak állnia, ugyanis egy titokzatos pártfogó éppen Judyt veszi a szárnyai alá és iskolába küldi! 

Judynak csupán annyi a kötelessége, hogy rendszeresen , levelek formájában beszámoljon iskolai, és magánélete előmeneteléről pártfogójának, aki nem szeretné kilétét felfedni. Ennél nagyobb feladatot nem is kaphatott volna Judy, az első perctől kezdve furdalja az oldalát a kíváncsiság a pártfogó kiléte felől, akit egy percre látni vél és elnevezi Nyakigláb Apónak.
A könyv Judy leveleiből áll amit szorgalmasan körmöl, hol az iskolából, hol egy vidéki farmról, ahol a szünidőt tölti. Bár Nyakigláb Apó sosem válaszol a levelekre, Judy mégis érzi, hogy igenis törődnek vele, hogy ő is tartozik valakihez, aki gondol rá, és ha a távolból is de gondját viseli.

Bevallom nem számítottam semmilyen meglepetésre, szépen, kedves csordogált a történet, és bizony én is magam előtt láttam Nyakigláb Apó kedves meghajlott termetét, ahogy minden más szereplőt is.
A szerző aztán jól fityiszt mutat nekünk a történet végével, amitől teljesen meghatódtam.
Fura ez a történet. Judyt egy percig sem sajnáltam, valahogy annyira szerethető, kedves, és talpraesett figurát alkotott Webster, hogy csak csodálni tudjuk Judyt, és eszünkben sincs szegény árvaként emlegetni.

Elfogult vagyok vállalom, de bizton állíthatom, hogy a szerző valami különleges egészen egyedi stílust teremtett, ami kortalan, és bármikor , bárki olvashatja.

Értékelés:
5 vidám cseresznye az 5-ből!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése