2013. április 29., hétfő

Amélie Nothomb:Hódolattal esengve

 
"Foglaljuk össze! Kiskoromban Isten akartam lenni. Hamar rájöttem, hogy az túlzás, és felvizeztem egy kicsit misebort: Jézus leszek. Gyorsan megvilágosodtam , hogy a becsvágynak is van határa, és beértem annyival: mártír leszek, ha felnövök."


Nos a szerzőnek ez egy év alatt, és mindössze 164 oldal után sikerült is. Munkahelyén fordítva mászta meg a ranglétrát… vicces, néhol ijesztő munkahelyi körkép egy Japán nagyvállalat bugyraiból. Sokat nevettem olvasás közben , szerencsére, Amélie -szan megőrizte a humorát a legnehezebb időkben is.
A Belga Amélie a Jumimoto nagyvállalat tolmácsa lesz-illetve csak azt hitte, hogy az lesz.

"Íme a beosztásom: naptárbeállító-továbbhajtó vagyok"

A japán munkamorál, és fura szokások valamint a munkahelyi intrikák remek példája a könyv.

A kötetről első ránézésre nem mondani meg, hogy mennyire különleges és szórakoztató. A 2000-ben kiadott könyvre nem tudtak ennél fantáziadúsabb ruhát tervezni.

Értékelés:
5 japán cseresznye az 5-ből!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése