2012. november 30., péntek

Elizabeth Haynes:A lélek legsötétje



A szerző rendőrségi elemzőként dolgozik,ez meg is tette a hatását,nagyon alapos,mély és igen izgalmas thrillert alkotott.
Igaz volt egy -két dolog amit a szereplő helyében talpraesettebben,gyakorlatiasabban oldottam volna meg,de egy kívülálló nem érintett személy természetesen mindig higgadt,és logikus tud maradni.

A történet egy szerelmi rabszolgaság esetét tárja fel,jobb definíciót nem tudok rá.Még a családon belüli erőszak jut róla eszembe,annyi a különbség,hogy a két szereplő,Catherine és Lee nem házasok.

Catherine egy átlagos lánynak mondható,kicsit (nagyon) más típus mint én: állandóan bulizik,nem veti meg sem az alkoholt,sem a férfiakat.
Persze már vágyik egy komoly kapcsolatra,úgy érzi kinőtte már az egy éjszakás korszakát. Ekkor toppan be Lee,aki hihetetlenül jóképű,és annyira más mint az előző férfiak-gyengéd,figyelmes, nem tolakodó stb. Vannak körülötte apróbb titkok,de Catherine vészcsengője nem szólal meg.

A történet két idősíkon fut,a jelenben és három évvel korábban-párhuzamosan fut a két szál,így még izgalmasabb a történet.
Catherine a jelenben komoly kényszercselekvő és poszttraumás stresszben szenved. Magányos és riadt,nincs egy perc nyugta sem,úgy érzi a múlt felőrli,képtelen új életet kezdeni.
Szomszédjába új lakó költözik, Stuart aki előzékenyen próbál segíteni a fiatal lánynak,ám épphogy rászánja magát,hogy újra orvosi kezelésnek veti magát.mikor értesítik,hogy a bántalmazásáért elítélt Lee szabadlábon van...

"A szám elé kaptam a kezem,hogy visszafojtsak egy-mit is? Sikolyt?Nem maradt senki!Senki az égvilágon.Csak ő és én!"

Nagyon fojtott,szívdobogós könyv,olyan sokszor bújtam Catherine bőrébe, hogy a végén már én is, akárcsak ő ,minden apró zajra összerezzentem. Szó szerint irgalmatlan lehet állandó rettegésben élni.
Ijesztő,hogy egy embert mennyire félre lehet ismerni,illetve,hogy mennyi olyan ember járkál közöttünk,akinek több arca,személyisége van.
És ijesztő volt olvasni,hogy a lány körül minden védőháló-főleg a baráti-mennyire szét tud esni,ha kellően manipulatív személy hat rájuk.
Szerintem nagyon izgalmas film készülhetne a könyvből!

Az Amazon is ódákat zengett a könyvről,és a Mielőtt elalszom c. könyv szerzőjének ajánlása is olvasható a könyvborítón-ez a könyv mellesleg nagy kedvencem!


Értékelés:
4,9 cseresznye az 5-ből!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése