2012. június 25., hétfő

Arnon Grunberg: Tirza

Bevallom számomra Grunberg ismeretlen volt, pedig már négy könyve is jelent meg nálunk a Tirzán kívül, és díjakat is kapott ez a könyve, sőt film is készült belőle.

A szerző egy német családot boncolgat-szó szerint -az olvasóknak szépen atomjaira szedi őket és mi nagyítóval vizsgálgathatjuk őket kedvünkre-nekem ez jutott eszembe olvasás közben ,mert nagyon nyers és alapos ez a kis tanulmány ami bemutatja nekünk Jörgen Hofmeestert, két lányát, feleségét na meg az olykor beteges kapcsolatukat, dolgaikat.
A család életébe Tirza, a kisebbik lány érettségi bulija előtt toppanunk be mint váratlan vendég.. aztán valahogy az egyik félreeső fotelban ott is maradunk, és mint jól nevelt vendégek nem alkalmatlankodunk csak figyelünk, és minél többet tudunk meg annál kényelmetlenebbül érezzük magunkat....

Látszólag ez egy normális család... és a szerző baromi jól elhitette velünk ezeket az első oldalakon, aztán ahogy halad a jelen mindig kapcsolódik hozzá egy kis múlt is és máris úgy érezzük, hogy itt mindenki látszik valamilyennek, de a felszín alatt nagyon rossz dolgok vannak.

Nekem tetszik a szerző stílusa és maga a regény is nagyon klassz, mert mindig történik valami és az apró mozzanatoknak is jelentősége van.Viszont tele van szélsőségekkel amiket nem minden olvasó tud értékelni, jobban mondva elfogadni. Én sem nagyon tudtam, úgy éreztem a jó részeket agyoncsapja azzal, hogy valami nagyon extra nagyon polgárpukkasztót kell belepréselnie a történetbe.

Sokat agyaltam rajta, hogy vajon csak én nem vagyok-e elég nyitott az ilyen különlegesebb írásokra? Kíváncsi vagyok, hogy mások hogyan látták ezt a családot.

A borító nagyon klassz, és ismerve most már a történetet nagyon beszédes is!

Értékelés:
3,9 cseresznye az 5-ből!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése