2012. május 7., hétfő

Jodi Picoult: Gyere haza

Picoult nagy kedvencem ,így akármi jelenik meg a tollából, azt biztosan elolvasom.Tizennyolc könyvet írt,ebből sajnos nálunk eddig csak hét jelent meg-de hát legalább van mire várni.

Picoult  korábbi könyvei is formabontóak,mindig valami különleges témát dolgoz fel,ezúttal azonban ha lehet még inkább megpiszkálja az olvasót:Válassz,dönts!
Bevallom elhatároztam,hogy mire a történet végére érek,biztos álláspontom lesz,határozott véleményem.Az elhatározás maradt...a többi dolog nem sikerült,ugyanis mintha Picoult pont erre játszott volna,hogy ne tudjak dönteni.
A történet egy meddő házaspár Zoe és Max nehézségeit,harcát mutatja be egy babáért ,aztán egy éles váltással a házasság megromlik,és Max helyébe nem egy új férfi hanem egy nő lép.....

És innentől kezdve bonyolódik a történet,és nemcsak az azonos neműek babavállalása miatt,hanem azért is mert Picoult közben arra is figyelt,hogy minden szereplőnek legyen elég bűne ahhoz,hogy ne szimpatizáljunk egyikkel sem.

Korábbi könyveiben is Picoult úgy fokozza az izgalmakat,hogy jönnek az ügyvédek,felperesek,alperesek -és ez most is így történt,ez egy kicsit nekem fájó volt,hiszen eddig magyarul megjelent könyveiben,ezt a szálat mindig beleszövi a történetbe.

A mellett ,hogy tetszett a könyv(bármit írhat a szerző én odáig vagyok érte) valahogy azt éreztem,mintha Ő sem szeretné a saját szereplőit... túlzásokba esett,legyen szó vallásról vagy éppen gyermekvállalásról.

És,hogy van-e véleményem?? Nincs! Ugyanis azt sem tudom mondani,hogy mindenkit illessen meg a jog ,hogy ha akar akár azonos nemű házastársával is vállalhasson gyereket,és azt sem tudom mondani,hogy ne...mindkettő mellett  és ellen tucatnyi érv van. Én személy szerint olvasás közben hol az egyik pár oldalán álltam,hol a másikén.Mivel nem vagyok érintett,soha még csak hasonlóról sem hallottam a közvetlen környezetemben ezidáig komolyan bele sem gondoltam,hogy ez is egy hatalmas dilemma lehet.

Ami még Jodi könyvei mellett szólnak az az,hogy hihetetlen alapossággal,precizitással dolgozza fel a könyveiben szereplő témát. Ezúttal is így történt,minden körbe van járva,orvosilag,jogilag. És megvan az egyensúly is a karakterek ,átlag emberek tudása,érzései és a jog,orvostudomány tényei mellett.

Sajnáltam,hogy egyik szereplővel sem tudtam azonosulni,szimpatizálni.Bár bőven volt kikből válogatni,valahogy úgy éreztem egyikük sem érdemli meg,hogy szorítsak értük.És valamiért a történet végével sem vagyok kibékülve,túl gyors volt,hirtelen és nem lett semmi sem megmagyarázva.


Értékelés:

4,9 cseresznye az 5-ből!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése