2012. február 20., hétfő

Leiner Laura:A Szent Johanna gimi -kezdet


Nem is tudom hol kezdjem..divatos ez a sorozat mostanában,annak ellenére,hogy 2010-ben adták ki az első részét.
Ifjúsági irodalom kategória,de több olyan olvasót is ismerek aki már kétszer is kinőtte ezt a korosztályt,mégis lelkesen gyűjtögeti és olvassa a könyv részeit.
Kölcsönkértem ezt a részt,mert annyira tudni akartam mi ez a nagy felhajtás körülötte.

Reni -főhősünk gimnazista ,ő és osztálytársai életét követhetjük nyomon.Nincsenek benne vámpírok se semmilyen különleges tudás birtokában leledző lények..viszont van benne korcsolyázás,szalagavató,tanórák,mindenféle szakkör és persze szerelem na meg szülők.
Ami tetszik a könyvben,hogy bár semmi akció sincs benne mégis olvastatja magát...nem tudtam letenni...Reni karaktere elég szerethető,ahogy a szülők is,bár anyukája -Kis barátaid-mondatától néha már a falra másztam.Reni sokat olvas-szerintem túlzás volt ennyi olvasnivalót belezsúfolni Reni életébe,nincs az a gimis aki ennyi könyvet olvasna a sok különóra meg szakkör mellett!!!
Fiam most gimis akárcsak Reni ,Ő is imád olvasni de ennyit akkor sem tudna ,ha egy oldal házija sem lenne.
Jó bepillantani a kamaszok világába,kicsit nosztalgiázni is lehet.A tanárok is elég színesek .Lehet választani kedvenc tanárt na és persze kevésbé kedvencet.

Ami rögtön már az elején feltűnt,hogy a szerző nagyon szeretheti a Szívek szállodája c. sorozatot mert van némi hasonlóság a film és a könyv között-Renit valószínűleg Rori ihlette aki szintén jó tanuló,imád olvasni!természetesen tagja az iskolaújság csapatának ,mindenkivel kedves stb.
Kinga egyértelmű Paris ...szinte ikrek annyira ugyanaz a karakter.
Rori is magánsuliba jár Reni is..

Néha Reni anyukájának szívesen adtam volna főzőleckéket,szerintem ennyire már egy tini is tud főzni.... egy rántott sajtot nem tudni elkészíteni szerintem több mint ciki...

Mindent egybevetve azért nagyon is leköti az embert,szórakoztat-remek a humora!! és nagyon kíváncsi vagyok,hogy ez a pörgést sikerült -e megtartani a többi részekben is.
Tetszik,hogy magyar fiatalokról szól,rengeteg utalás van arra,hogy egy fővárosban élő tini milyen tartalmasan tudja eltölteni a szabadidejét-múzeum,csodák palotája,kiállítások stb.
A sorozat fő erőssége Reni könyvszeretete -rengeteg könyvajánló van benne,remélhetőleg nemcsak a sorozat divat a gyerekek között hanem az olvasás és a könyvek is azok lesznek.
Virág az egyik kedvenc karakterem,igaz néhol rettentően lebutították szegényt:P
Szóval néha egy-egy karakternél vagy momentumnál túlzásokba esett a szerző de ennek ellenére ez egy jó sorozat!!!!

A borítóval nem tudok kibékülni-miért kellett ezt a felfújt szájú ,bögyös csajt rátenni??? Pont úgy néz ki mint amikor az erotikus férfimagazinban egy csajszi kisiskolás lányként pózol....remélem a többi borító már jobb lesz!!!

Kíváncsiságból megnéztem a könyvtár példányait és közlöm,hogy a sorozat minden részéből 6 példány van meg a könyvtárnak ahová járok..és ezekből azt hiszem 2!! volt éppen a szabad a többi mind kölcsönzés alatt van.Szóval népszerű a sorozat,tessék vele egy próbát tenni.

Értékelés:
4.9 menzás cseresznye az 5-ből!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése